Tündérmeséből keserű csalódás: bezár a nagyhalászi salakmotor-stadion

Fantasztikus edzés villanyfényes salakszórással – szezonzáró nyílt nap a Speedway Ringen
Mutasd mindet!

Tündérmeséből keserű csalódás: bezár a nagyhalászi salakmotor-stadion

Sokat írtunk már a világ egyik legkülönlegesebb és legizgalmasabb salakmotor-pályájáról, amelyet Albók József álmodott, majd épített meg Nagyhalászban, és egyre rangosabb versenyeket rendezett. A nagy álom a világbajnoki futam volt, és amikor ez kézzelfogható közelségbe került, akkor becsapott a mennykő.

Fotó: A & A Managers Team

 

Ősszel páros salakmotoros Európa-bajnoki selejtezőt rendezett a rétközi ovál – megszokhattuk már a rangos versenyeket a Nagyhalász Speedway Ringtől, csakhogy ezzel a viadallal végleg bezárt a közkedvelt pálya.

De hogyan jutott el idáig Albók József?

Tavaly tavasszal kellett volna megrendezni a magyar-szlovén bajnokság első futamát, de szlovének lemondták a versenyt, majd az októberre kiírt új viadal is elmaradt. Ebből aztán hatalmas vita kerekedett, büntetés büntetést követett, majd következett az összeveszés a pályatulajdonos és a sportág vezetői között – a vesztes a magyarországi salakmotorsport és annak drukkerei lettek.

„Nagyon sajnálom a salakmotor-szurkolókat, az elmúlt évtizedben évről-évre igyekeztünk egyre színvonalasabb versenyeket Magyarországra, Nagyhalászba hozni. A nemzetközi szövetség képviselői rendre elégedetten távoztak, rengeteg pénzt áldoztunk az infrastruktúra fejlesztésére” – erősítette meg a búcsú tényét Albók József a Nemzeti Sportnak.

„A FIM, a Nemzetközi Motor Szövetség illetékese elmondta, hogy idén nem kaphatunk versenyt, másoknak is kell lehetőséget adni. De ha valaki visszamond egy versenyt, tiszteletben tartva, hogy Albók József mennyit tett a saját pályájáért, Magyarország (Nagyhalász) lesz az első, aki ezt megkapja. Debrecen bevállalta a rendkívül veszteséges flat track vb-futamot, és ennek a támogatására kértünk, és kapott is segítséget a város: a FIM átcsoportosította a másik versenyt a flat track mellé. Úgy érzem, kellett egy indok Albók Józsefnek a bezárásra… Jövőre várhatóan indul a polgármester-választáson, és Nagyhalászban az ott élők többsége nem örül a salakversenyeknek. Bezárni egy több százmillióból épült pályát? Nem megmagyarázható lépés…” – mondta megkeresésünkre Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke.

Fotó: A & A Managers Team

 

„Én mindenhol csak dicsérem Nagyhalászt, szuperlatívuszokban beszélünk róla minden lehetséges fórumon, ez a hazai salaksport és a nézők érdeke. Egy kis ékszerdoboz a pálya, ahogyan Albók József versenyt rendez, az hibátlan. Akik segítenek neki, lelkesek, le a kalappal előttük, de egy „one man-show” teljes mértékben ez a pálya. Soha semmilyen negatív dolgot nem mondtam rá sem itthon, sem külföldön – nyilatkozta lapunknak a salakmotorok szakágvezetője, Füzesséry Erik. – Per pillanat a nagyhalászi pályának megvan a licence, számomra nem definiálható dolog az, hogy ˂˂bezárom a pályát˃˃. Ez akkor történik csak meg, ha nem kér rá valaki licencet.”

Albók József azonban hajthatatlan, ugyan rendezett nemrégiben egy villanyfényes éjszakai edzést, de a pályán újabb versenyt nem rendez.

„Negyven éve vagyok vállalkozó, a testvéreim, a gyermekeim is a vállalkozásomban dolgoztak, dolgoznak, a salakversenyeken is. Akad, aki megszerezte a pályabírói licencet is, nem kevés időt és energiát áldozva erre, a szakmai stábról mindent elmond, hogy a magyar vezetők is csak szuperlatívuszokban beszélnek az általunk rendezett versenyekről, még a szerelők is olyanok, akik vébén is dolgoztak már, az internetes kommunikációnk világszínvonalú. Ha csak keresném az indokot a bezárásra, akkor nem költöttem volna tavaly kilencvenmillió forintot a világításra… Magyarországon én vagyok az egyetlen magánbefektető, aki időt, energiát és pénzt nem kímélve létrehoztam egy világszínvonalú létesítményt, a szurkolókkal együtt olyan csodás élményekben lehetett részünk, amiket nem feledünk, és amire mindig is büszkék leszünk.”

Fotó: A & A Managers Team

Vélemény, hozzászólás?