❗️ Reflektorfényben a Nagyhalász Speedway Ring – az októberi bajnoki futam már villanyfényes lesz. ❗️

👌 Újabb jeles a bizonyítványban 👌 A Nagyhalász Speedway Ring ismét bizonyított, a következő verseny az U 19-es Európa-bajnoki döntő lesz.
Mutasd mindet!

❗️ Reflektorfényben a Nagyhalász Speedway Ring – az októberi bajnoki futam már villanyfényes lesz. ❗️

Az öt és fél órás próbaüzem során minden rendben volt, így minden készen áll ahhoz, hogy októberben a bajnoki fordulón felavassák a villanyvilágítást

Az öt és fél órás próbaüzem során minden rendben volt, így minden készen áll ahhoz, hogy októberben a bajnoki fordulón felavassák a villanyvilágítást

 

Újabb mérföldkövéhez érkezett a Nagyhalász Speedway Ring. A salakmotorozás hazai ékszerdoboza már bekapcsolódott a vaspapucsos világ vérkeringésébe, amelynek kézzel fogható bizonyítékai a rangos versenyek. Szerda este aztán először gyulladtak fel a reflektorok, és órákon át világították be az ovált. Ismét minőségi kategóriát váltott az egyébként is magas nívójú pálya.
– Kemény munka előzte meg mindezt – kezdte érdeklődésünkre Albók József pályatulajdonos, a nagyhalászi klub vezetője. – Fokozatosan építettük ki a világítást, szerdán pedig hatalmas logisztikát igényelt, hogy megfelelő magasságú emelőkosárral elérjük a 25 méteres oszlopokat. Olyan aggregátort kellett szerezni, amelyik bírta a ref­lektorok áramtermelését.

Összesen harminchat reflektort kellett egyenként beállítani, hogy jó irányba világítson, biztonságos legyen a versenyzőknek és látványos a nézőknek.

Öt és fél órán keresztül

– Az előírt fényerősséget biztosítani kellett, szerda este fél kilenckor kezdtük a munkát, akkor már felkapcsoltunk a lámpákat. Aztán következett a tartóoszlopok, a reflektorok beállítása. Összesen harminchat reflektort kellett egyenként beállítani, hogy jó irányba világítson, biztonságos legyen a versenyzőknek és látványos a nézőknek. Jó öt és fél órán keresztül volt fényben a pálya, addig dolgoztunk a végleges beállításokon. A hálózat kiépítésénél igen szigorú szabványoknak kellett megfelelni a vezetékelésnél, a különböző elemek beépítésénél.
– Ez valóban történelmi pillanat volt, ám azt nem szabad elfelejteni, hogy a pályán minden évben volt infrastrukturális fejlesztés – folytatta Albók József. – Ez érintette a depót, a lelátókat, azok befedését, illetve azt, hogy ötszáz méteren belül tízhektáros területen elegendő szabad parkolóhely van a pálya körül. Ezeknek is volt földmunkája, meg kellett venni ezt a területet. Építettünk kerítésrendszert, úgyhogy időben, munkában és anyagiakban is sokat kellett ráfordítanunk azért, hogy ilyen állapotban legyen a pálya.

Ez valóban történelmi pillanat volt, ám azt nem szabad elfelejteni, hogy a pályán minden évben volt infrastrukturális fejlesztés…

 

Még két verseny

– Idén még két versenyünk lesz, szeptemberben jön az U19-es Európa-bajnoki döntő, amely nívós küzdelmet ígér. A mezőny tagjai szeretnének minél jobb klubokban, bajnokságokban motorozni, ehhez pedig jó ajánlólevél lehet egy kontinensbajnoki győzelem, vagy érem. Októberben mi adunk otthont a szlovén–magyar közös bajnokság zárófutamának, amelyen remélhetőleg megvédi címét versenyzőnk, Fazekas Dennis. Akkor lesz a villanyvilágítás premierje.

Jól vizsgázott minden

– Miért nem az Európa-baj­noki döntőn? Amikor arra a versenyre pályáztunk, még nem volt meg a világítás. Felelőtlenség lett volna megígérni biztosra. Már akkor meg kellett adni az edzés és a verseny kezdésének idejét, akkor pedig még nem voltunk készen. Szerdán éjjel ugye öt és fél órán keresztül ment a világítás, ami bőven elegendő, hiszen egy verseny két, két és fél órás szokott lenni. A Kálló-Villszer Energy Kft. biztosította technika jól vizsgázott, így aztán nyu­godtan várjuk majd az októberi premiert – így Albók József. 

Kiemelt támogatónk – HEINEKEN

Vélemény, hozzászólás?