A vaspapucsos világelitbe tartók versengése – a pálya már készen áll a szezon nyitására.
Még mindig sok a bizonytalanság, a pandémia sokszor átírt már tervezett és módosított forgatókönyveket.
A honi salakmotorozás ékszerdobozát jelentő nagyhalászi Speedway Ring már eddig is bizonyította, hogy a pályán minden adott akár a legmagasabb nívójú versenyek megrendezésére.
A felnőtt és utánpótlás Európa-bajnoki elődöntőket követően az eddigi legrangosabb viadalt a két éve rendezett felnőtt Európa-bajnoki challenge jelentette, amely parádés futamokat és közönségsikert hozott. Erre az esztendőre is elkészült a menetrend, amelyet átírt az élet. Így a szlovák, szlovén és magyar nemzeti szövetség közös bajnokságának nyitófutama elmaradt.
A kontinensviadalok közül májusban az U19-es Európa-bajnoki selejtezőt remélhetőleg már meg lehet rendezni. Ám a nagy durranást nem ez jelenti, hanem egy GP-kvalifikáció.
A nemzetközi motorsportszövetség (FIM) módosította a 2021-es Grand Prix-kvalifikáció menetrendjét. Négy fordulót rendeznek, a legjobbak jutnak tovább, hogy majd kiharcolják a 2022-es Grand Prix-s jogosultságot. A négy találkozót június 19-én tartják meg, a helyszínek: a skóciai Glasgow, az olasz Terenzano, a horvát Gorican és Nagyhalász. A továbbjutók augusztusban a szlovákiai Zsarnócán mérik össze tudásukat.
– Természetesen nagyon örülünk annak, hogy ilyen rangos viadalnak adhatunk majd otthont. Úgy gondolom, az eddigi versenyeinkkel bizonyítottuk azt, hogy a pálya, a rendezés alkalmas ilyen szintű megmérettetésre is. Bízunk benne, hogy a járványügyi helyzet lehetőséget ad majd arra, hogy nagyon sok néző láthassa a lelátókon a világ élvonalába tartó versenyzőket – mondta érdeklődésünkre Albók József pályatulajdonos, a Nagyhalász Motorsportjáért Egyesület vezetője.
A pálya állapota azért kiváló, mert rendszeresen karbantartják, öntözik, tömörítik a salakot, szépítik, komfortossá teszik a környezetet. Már márciusban helyére került a nélkülözhetetlen és a korábbi versenyeken már bizonyító airbag. A légzsák jó néhány motorost óvott meg a súlyos sérüléstől. A kopott felületeket újrafestették, így már most minden készen áll a rangos versenyre.
A tervek szerint áprilisban már indult volna a szezon, ám a háromnemzetes bajnoki nyitány elmaradt, helyette zárt kapus edzésnapot tartottak. Ezen a járványügyi előírások szigorú betartása mellett versenyengedéllyel bíró motorosok trenírozhattak.
Azt, hogy a FIM végül a halásziak mellett tette le a voksot, egyben nagy sportdiplomáciai sikert is jelent, amelyet a halásziak a korábbi viadalokkal, sportkapcsolataikkal vívtak ki.
Ami a további versenyeket illeti, május közepén jön az U19-es Európa-bajnoki selejtező. A június 19-re tervezett felnőtt páros Eb-selejtező helyett jön a rangosabb GP-kvalifikáció, a párosok majd Debrecenben vetélkednek. Remélhetőleg a bajnoki sorozat is beindulhat később, és lesz a nagyhalászi oválon MACEC Kupa és Florexim Kupa is. A halásziakon ez nem fog múlni.